2015. február 9., hétfő

Vaják: A végzet kardja (Vaják sorozat II.)

Először is elnézést kérek mindenkitől a nagy kihagyásért, sajnos vizsgaidőszakom nem úgy sikerült ahogy akartam, így olvasni sem tudtam.
Egy régi kedvencemet a Vaják sorozatot kezdtem el újra olvasni. Tudni kell róla, hogy a számozott sorozatból az első két kötet novelláskötet, a második kettő pedig rendes regény. Most a második kötettel végeztem. Összesen 6 novella található a kötetben, melyek egymástól függetlenül is élvezhetőek, viszont együtt olvasva kiadnak egy teljes történetet Geraltról, a vajákról. Egy kis háttértörténet: A világban rengeteg szörnyeteg van, ezek között vannak értelmesek és csak "ösztönlények". A vajákok olyan emberek, amelyek különböző gyógyfüvek és próbák hatására mutánsokká váltak, és ezeket, az emberekre veszélyt jelentő szörnyeket vadásszák. 

A novellák véleményem szerint nagyon jók, ki tudják szakítani az embert a szürke hétköznapokból. Mindegyiknek van mondanivalója, van tanulsága. Geraltnak talán még azt is mondanám, hogy van jellemfejlődése, de mivel a vajákokból minden érzelmet kiöltek, ez erősen költői túlzásnak tekinthető. 
Összességében nekem nagyon nagy kedvenc a könyv, sőt még a játékot is tudom ajánlani. Alig várom, hogy megszerezzem a regényeket, kíváncsi vagyok, hogy az író ott mit tudott alkotni. Amit kiemelnék, hogy ebben a világban rengeteg lény szerepel, a fordítónak, Szathmáry-Kellermann Viktóriának külön elismerésem, hogy mindegyiknél sikerült teljesen átadnia a lényeget!

Pontozás (az egész kötetre értve):
Történet: 8/10
Szereplők: 9/10
Világ: 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése